Jak wybrać system do call center?

Jeśli podjąłeś decyzję, że w twojej firmie nadszedł czas na nową jakość obsługi telefonicznej i postanowiłeś zainwestować w profesjonalny system call center - brawa dla ciebie. To bardzo dobra decyzja! Na co jednak zwrócić uwagę przy jego wyborze, by system call center spełniał swoje podstawowe i jednocześnie najważniejsze zadania?

Sprawdź doświadczenie producenta

Upewnij się, że system call center https://www.axium.pl/nasza-oferta/system-call-center, który wybrałeś, pochodzi od producenta, który na rynku jest od kilkunastu lat. Oznacza to, że potrafi on dopasować się do potrzeb ciągle zmieniającego się rynku i najprawdopodobniej jest otwarty na sugestie w sprawie nowych i niezbędnych dla ciebie funkcjonalności.

Co więcej, producent, od którego chcesz kupić system call center, powinien mieć już jakieś doświadczenie z twoją branżą. To dla ciebie gwarancja, że rozumie jej potrzeby i najprawdopodobniej większość funkcjonalności, na które ty stawiasz, już jest wdrożona w jego rozwiązaniach.

Upewnij się, czy producent jest otwarty na sugestie

To w dużym stopniu wynika z doświadczenia, jednak nie zawsze. Świeżo wchodzący na rynek producenci, którzy wśród swoich produktów i usług oferują system call center, bardzo często przed założeniem tego rodzaju działalności bardzo dobrze się przygotowali - wiedząc, że rynek jest niemal pełny. Jeśli chcą się zatem na nim utrzymać, muszą odpowiadać na potrzeby klientów, które przecież ciągle się zmieniają. Zanim więc wybierzesz system call center od danej firm, upewnij się, czy kontakt z nimi przebiega płynnie i jak szybko reagują na twoje prośby czy sugestie. Pamiętaj, że to oni będą czuwali nad prawidłowym działaniem systemu do call center, który od nich kupisz. Musisz zatem mieć pewność, że ich help desk rzeczywiście jest pomocny w każdej sytuacji.

Sprawdź, czy system jest modyfikowalny

O potencjalnych zmianach, które będzie przechodził wybrany przez ciebie system call center, będziemy powtarzać w kółko. Z biegiem czasu zmieni się rynek, po którym się poruszasz, a być może i ty sam zdecydujesz się na wejście w jego nową gałąź. Z pewnością chciałbyś, żeby twój system call center za tobą nadążył. To, na co dzisiaj, przy jego wyborze, musisz zwrócić uwagę, to możliwość jego modyfikacji i dodawania kolejnych modułów w przyszłości. Jeśli trafisz na system call center, w którym nie istnieje możliwość dodawania kolejnych funkcjonalności, po prostu się na niego nie decyduj. Przecież nie wiesz, co twojej firmie przyniesie jutro, a na pewno nie chciałbyś co chwilę ponosić kolejnych kosztów związanych z nowym system call center. Nie na tym, jako szef, powinieneś skupić całą swoją uwagę. Wybieraj rozwiązania, które dopasują się do twoich potrzeb, byś wkrótce nie musiał dostosowywać swoich potrzeb do rozwiązań technologicznych, które wprowadziłeś nazbyt pośpiesznie. Pamiętaj - pośpiech nigdy nie jest dobrym doradcą.

Poznaj system wsparcia posprzedażowego

Upewnij się, że producent, od którego kupiłeś swój nowy system call center, zapewnia ci także wsparcie przy wdrożeniu go do twojej firmy, a następnie wsparcie techniczne w razie jakichkolwiek problemów.